steambot ala kadar

assalamualaikum pada para blogger, selamat malam. korang tengah buat apa malam2 nih.mesti tengah sibuk tengok blog org laenkn..hehe..Sebenarnya da lama ak teringin sangat nak makan steambot nih tp xtau tmpt mana yang sedap. lagipun bkn byk sgt kedai yang buat steambot nih. dah alang2 pg giant ap lg kaut la bahan2 y boleh wat steambot nih bkn ssh pon brg2 nya setakat
~hotdog
~bebola ikan
~dumpling
~isi ketam 
~meggi kosong
cara ak masak senang je
mula2 ak rebus air kosong lps tuh ak campak rempah tomyam meggi da menggelegak ak tambah lobak merah (juga dikenali sebagai carrot dalam bahasa omputihnya).masa nak tunggu carrot tuh lembut, masukkan lah hotdog dlu, sampai hotdog tu kembang, keluarkan pastu isi ketam plak, dah kembang keluarkan begitulah seterusnya. bila semua da masak. Akhir sekali masukkan meggi. bila da masak, korang bleh ttp api. biarkan meggi tu dalam periuk macam masak meggi biasa.
tula cara ak masak steambot ak y ala kadar disebabkn ak xde dapur kecik buleh bwk kemana-mana tuh y ad dapur y besar tuh.
sesapa y teringin nk wat steambot buleh la try.hehe

 betapa simplenya masakan ak...

No comments:

Post a Comment